Atölye Bambini

Çarşamba, Kasım 09, 2016

Hayatimizda bugün


https://www.instagram.com/p/BMlqP1Ljjch/ Ödevimiz albüm oluşturmaktı. Normalde ödevi kendim yapmayı tercih etmem haliyle. Ama burada amacim farkli idi. Derin'e Atatürk'ü anlatabilmeyi başarmalıydım. Sabahtandır bir arayış ıçerisindeydim, maalesef uygun bir yazi,kitap ya da her hangi bir videoya rastlayamadim, okul öncesine hitap eden yani. 7 yaşina kadar çocuklarimiza nasil anlatabilmeliyiz, vatanimizi kurtarmasinin dışında. Acilen bu soruya cvp aranmali, anlamış oldum. Neyse bende kendimce daha çok gülumsediği fotolari seçtim, ilgisini çekeceği düşündügüm için kutunun icerisinde bu sekilde sunmayi tercih ettim. Çocuk sevgisinden, kitap okumayi sevdiginden, sanata verdigi degerden, ķültürunden, merakindan, doğa sevgisinden, bir ağacı eve tercihinden, okuma yazmaya verdiği onemden, kadinlara kazandirdiği haklardan, cumhuriyetten bahsettik. Yarin siren sesini duydugunda onun için dua etmesini istedim. Marslar, şarkılar dinlettim. Ne kadarı kaldi hafizasinda bilemiyorum ama çabaladım. Bizler gibi olmasin cocuklarimiz ezbere bilgilerle donatilmasin diye dogdugu evden,anne babasi şu diye baslayan kliselerden uzaklasmak istedim. Ben denedim. Umarim yalniz olmam. Bugün tek dileğim Ataturk'u gercekten anlayan, devrimleriyle, kisisel ozellikleriyle taniyan, icsellestirebilen nesiler yetişsin anneler. Askeri kimliğini orta okul ve lise yıllarında tarih kitaplarindan okuyacaklar nasılsa. #atatürk #atatürküanlamak #atatürküanlatmak #okuloncesi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder