Atölye Bambini

Çarşamba, Ocak 15, 2014

Süzgeç yardımı ile taş aktarma ile başlayıp ..içinde daha neler olan bir etkinlik ...Basit bir aktarma çalışması değildir..Çocuklarımızın ne kadar üretken olduklarının bir örneğidir...Mutlaka okuyun derim... ;)

      Günlük yaşamdan çok güzel bir montessori etkinliği..Ancak etkinlik müdale etmediğim zaman nerelere kadar vardı şimdi bakacağız..Aslına bakacak olursak ben hiç bu durumdan şikayetçi değilim çünkü acayip şeyler üretip neler neler uyduruyor küçük beyinler...Bu noktada Maria Montessoriye hak vermemek elde değil şöyle demiş
    "Ben bu işe,elinde sadece onları istediği gibi ekecek iyi kalitede tohumluk tahıla ve verimli bir tarlaya sahip bir çiftçi gibi başladım.Ama toprağa dokunduğumda tahıl yerine altın buldum.Bu toprak değerli bir hazine gizliyordu.Bana düşündüğüm gibi bir çiftçi olmadığımı gösterdi.Gizli hazinelerin kapılarını açan sihirli lambayı ellerinde tutan Alaaddin gibiydim."
      Ne de güzel ifade etmiş..Gerçekten öyle biraz hayırlarımızı çocuklarımıza daha sınırlı söylersek çok üretken olacaklardır diye düşünmeden edemedim..bende bu etkinlikle şimdi resimlerden bakalım.
      Kızımın en sevdiklerinden bu renkli taşlar...Bende etkinlik için bunları su dolu kaseye boşalttım ve süzgeç..döküldüğünde silmesi için küçük bir havlu koydum...



Başladık maceraya...İlk herşey olması gerektiği gibi idi..Aktardı ilk tur başarı ile biterken elimle şimdi deyip durdu.Ama ilk izin vermedim süzgeçle bitirmesi gerektiğini söyledim.

sonra elinle aktarabilirsim dedim ve hiç karışmadım artık.Önce elinle aktarma yaptı.Sonra süzgece tüm taşları doldurup öyle aktardı.


Arada bir dökülen suları sildi.En son resimde görüldüğü gibi su ve taşlarla dolu kasesi salladı sular döküldükçe tepsiye,(bu arada bu tepsi babamızın bekarlığından fırına da uymadığı için öyle kenarda bekliyordu..Artık her etkinlikte kullanıyorum dökülme derdini azaltıyor) bayağı mutlu idi.
Birde taşları tek tek yukarıdan suya bıraktı...


Benim beklediğim son tam olarak bu iken meğer her şeyin başlangıcı imiş daha:)Taşlar tepsiye...Bir süre orada da süzgeçle alma çabası...Ellerle oyun...



Çoraplar çıkar :O biri ile tepside ki su silinir...Diğerine taşların bir kısmı doldurulur boşatılır :O (gerçi bu çorap doldurma sürekli yaşanıyor,nasıl düşünemedim bilmiyorum)
Taşlar avuç avuç alınır ve nağmurrr nağıyorrrrr eğlencesi başlar ..her yer taş olana dek..En eğlendiği kısım burası sanırım çok kahkaha attı.



Ve ayaklarla her zaman ki gibi duyusal havuz haline dönüşen tepsiye girilir..Zıplanır hoplanır...


Ayaklarının altına verdiğim havlu üzerine çıkılıp ayaklar kurulanır...


Son olarak annenin ikazı ile ıslanan havlu kuruması için kalorifere konulur ...



Bu etkinliğin özeti.Eğer şunu yap bunu yap deseydim bu boyutlara taşınmayacaktı. Bu kadarını tamamen Kızım üretti.Engel olmadığım için müdahale etmediğim için.Çocuklarımızı rahat bırakmalıyız sanıyorum.Ancak öyle onları keşfedebiliriz..Neler yapabileceklerini kapasitelerini ancak o şekilde görebiliriz.Yoksa çok basit sıradan bir etkinliği geçmeyecekti...

Doya doya oynadık...Tadını çıkardık...




22 yorum:

  1. Cok guzel bayildim. Ve kesinlikle katiliyorum ozgur aktivite konusuna :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler...Artık aktiviteler özgür olsun sloganım :P

      Sil
  2. oooh bol etkinlik bol eğlence:)süper

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aman bende bayılıyorum böyle bol etkinlik bol eğlenceli şeylere...

      Sil
  3. Oyy yerim ben onun tombik ayaklarını.Ne güzel işte ben de hep özgür bırakıyorum ama sonunda olan bana oluyor temizlik yapacam diye o özgürleştikçe ben tutsaklaşıyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle ama... değer Tuğbacım..Baksana keyfe...Ayrıca öyle görünüyor foto da ancak Derinin kilosu az..Bence normalde diğerlerine göre ince benim kızım biraz:)

      Sil
  4. süper.. çok eğlenmiş belli.. zaten bir çok pedagog oyunun kurallarını ebeveynin değil çocukların koyması gerektiğini söylüyor.. sizde tam bunu yapmışsınız..sınırsızca oynamış kuzum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle oldu..ben de ne kadar doğru olduğunu yaşayıp görmüş oldum..Saolun yorumlarınız için...

      Sil
  5. Ne kadar keyif almış prenses. Özgür aktivitelere devammmm:)))

    YanıtlaSil
  6. ne güzel yazmışsın rahat bırakmak lazım ile ilgili. Etkinlik de çok güzel olmuş Derin nasıl mutlu olmuş

    YanıtlaSil
  7. baharcığım yayınlarına etiket ilave ediyor musun, ay ay bakayım dedim göremedim etkinlikleri benim oğlişin bulunduğu aya göre tıklayacaktım. Etiket ilavesi ilerde yayınları gruplayabilmeni kolaylaştırır mı acaba diyorum.: )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle de Ben daha etiket işine el atamadım..bir kez denedim sanırım..ama tam olarak da bilmiyorum...Yoksa yapmalıyım hem rahat gezinebilmek için de gerekir..Ancak her birini teker teker eklemek gerekir ben de onun için zaman yaratamadım daha...Hafta sonu bu konuya bir el atayım:)

      Sil
    2. bir de daha 4 ay oldu ya blog yazmaya başlayalım o nedenle.Aklıma eseni yapıyorum etkinlik olarak daha düzene sokulmalı

      Sil
  8. ben çok sevinirim yapsan , aktiviteler ay ay gruplansa bana kolaylık olacak : )) bebişe etkinlik bakarken yol gösterici olur. Tembelmiyim neyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok çok haklısın ama ben de etkinlikleri ne görüyorsam onu yapıyorum aslına bakarsan şu daha iyi olur diyorum bazen ama gelişimleri farklı ya...Birde biz 26 aylık başladık gibi..Ama en azından bazen ay ay bazen farklı şekilde gruplama yapacağım...Hafta sonu uğraşacağım...

      Sil
  9. Yanıtlar
    1. Sevindim beğenmene ve işine yaramasına ama ay ay belirtmek istemedim.Değişiyor bebekler.Aşağı yukarı yaş belirteceğim.Senin sayende bir de özel olayını öğrenebilsem:)

      Sil
  10. bu renkli taşlar çok güzelmiş...nerden bulabilirim ben?? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her şeyin bir fiyatının olduğu dükkanlar var ya oradan almıştım.Akvaryum için balıkçılara da bir bakın derim:)

      Sil