Atölye Bambini

Salı, Şubat 04, 2014

Mısır ve Montessori ( practical life work--removing corn from the cob)

      Başlık sevdiğim 2 şey.Yine Pinterest gezinmelerimde gördüğüm bir uygulama idi.Ama nerde bulacağım Elazığ da İlk etkinliklerimden biri olsun dedim.Annem le babannem öyle bakakaldılar bu ne yapıyor diye.Sonra olayı kavradılar.Aslında cımbız ile düşünmüştüm ancak o ileri aşama Zaten oldukça da sertti elinle uğraştın.Hemde bayağı konsantre.Farklı geldi sana da.
      Bir diğer özel yapan şey ise ilk kez tepsiye dökülenleri itina ile toplaman oldu..Gözlerim doldu valla..Büyüyorsun ve öğreniyorsun.Sonrasında benim artık beklemekten en çok hoşlandığım kısma geldik.Tamamen sana bıraktığım kısma.önce bitirdik..Mısırn somağını merak ettiğinden olsa gerek bitirene kadar uğraştın.Sonra kaışık aldın.Aktarma yaptın.matruşkalarının içine doldurdun marakas gibi salladın ses hoşuna gitti..Hayvanları besledin.bayağı vakit geçirdin.Çok verimli tam istediğim gibi bir etkinlik olmuştu.Aferin benim bebeğime..Maaşallah...




Kaşıktan da sıkılıp fincandan fincana aktarma yapmışsın ;) En son duyusal bir şey oluşturdun ellerin ve ayaklarınla hissettin her bir mısır tanesini...

9 yorum:

  1. Küçük kas gelişimini destekleyen ne güzel bir etkinlik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle..cımbızla da yapacağım büyüsün de biraz...

      Sil
  2. Defne çok sever mısırı, o ısırarak yemeyi seviyor ama bi deneyeyim bakalım

    YanıtlaSil
  3. nasılda dikkatle soyuyor maşallah derin sana

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burada bende çok şaşırdım..çok konsantre oldu.Demek ki çok ilgisini çekti...:) yada büyüyor..

      Sil
  4. Bahar bunu görünce ben cana işkence çektirmişim diye düşündüm,Biz bu mısır soyma işini cımbızla yapmıştık,can ne sinir olmuştu:))Derinin ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  5. bahar biz bunu cımbızla yapmıştık,can ne sinir olmuştu kopmuyor diye.Mısıra nasıl kızıyordu:)Derinin ellerine sağlık.Öptüm sizi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özlemcim bende cımbızla gördüm ama daha eliyle zor yapıyor cımbızla hiç yapamaz diye böyle denedik..çok da konsantre olmuştu onu hatırlıyorum.İyi ki de cımbızla yapmamışım o zaman :)

      Sil