Atölye Bambini

Cuma, Mayıs 02, 2014

Solucan duyusal eğlencemiz bakın nereleri gitti. ( Worm sensory bin )

      Blog yazmaya ve montessoriye ilk başladığım zamanlarda sevgili Fatma nın kızlarına yaptığı bir etkinlikti.O zamandan bu zamana istiyordum bu etkinliği yapmayı.Bugüne kısmetmiş :) Toprak bir türlü bulup getirme derdine kalmıştı neyse çok iyi oldu her türlü faydalandık biz bu etkinlikten ve dolu dolu geçenler listesinde ilk sıralara yerleşti :) (magazinlerdeki top list gibi oldu ya :P ) Neyse biz dönelim etkinliğe önce spagetti evde kalmayınca fırınlık olanları kullandım sonra anladım ki daha güzel oldular kalın kalın.Çiçekler için aldığım toprağı da çıkardım içine biraz topladığım taşlardan bir kaç böceklerimizden ve en sona babanın yolladığı çiçeklerden koparıp havuzumuzu hazırladım. İşte böyle :)

Balkon sezonunu daha açamadığımızdan önce bir temizlik faslı yaşandı.Ardından dans kısmı müziksiz olmaz bizde balkon :)

Artık solucanlarla tanışma faslına gelindi.Önce biraz çekindin dokunmak istemedin.Bu ne Allahım diye anlamaya çalıştın.Çünkü geçen haftaki çamur banyonuzda birebir inceleme fırsatın olmuştu :) En son resimde sıkmaya çalışıyorsun bak sen.


elle pek hoşlanmadın bu kez büyük cımbızla işe koyuldun bu bayağı zorladı seni :) Toplama işi bitsin derdin belli toprakla oynamak istiyordun :)


Önce kovaya doldurulan sözüm ona solucanlar sonra poşete aktarıldı.


bu aslında sonraki bri aşama ama buraya eklenmiş foto.Tüm toprağı kovaya doldurup böcekleri de ayırınca içinden solucanları tekrar leğene döktün :)


İşte bu süreç kovaya toprağın doldurulma aşaması


Tırtıl planım kafamda olduğunda içindeki çakıl taşlarını da ayırdık seninle. süper oldu bu da:)


Sonra tohumlar karıştırıldı çoraba dolduruldu :)Bizimki tırtıldan çok yılana benzedi ya..haydi bakalım çimleri uzasın ben tırtıla benzetmek için uğraşacağım onu:)


Asıl eğlence bundan sonra başladı...Aman fısfısı eline alınca yani..Önce sulanan tırtıl oldu sonra tüm ev ,,kendin..ben...allahım öyle eğlendin ki :)


İşte bazı kareler...peşimde koştun ıslamak için..En beğendiğim kare fısfısı kendine tutmuşsun yüzünü saçını şapkanı ıslayışındı onu resimleyemedim sadece ilk resimde var şapkanın yanındaki saçlarından damlayan sular belli :) Hiç bir şey demedim çok eğleniyordun çünkü...Bende oyuna dahil oldum.En son aşama ne mi ? Banyo faslı tabi ki...Aldığımız D vitamini de vücudumuza kar oldu :) Artık balkon etkinliklerine ağırlık vereceğim :) 

6 yorum:

  1. oy kuzum ya ne güzel eğlenmişiniz süperrrr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saol Fikriyecim ..Aynen öyle oldu çok eğlendik :) En kötü günü böyle olsun herkesin:)

      Sil
  2. Toprak insanın butün elektriğini alıyor:-)

    Geçen sene solucanlarla pek içli dışlıydık, deney yapacağız diye bahçede az solucan peşinde koşmadıydım:-) Tam buluyorum, o hafta yapmıyorlar deneyi, haydiii, bir hafta sonra yeniden ara, bir ay solucan topladım iyi mi:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahaha :) Biz daha o aşamaya gelemedik :) Aman ayrı bir güzel her anı çocuklarla :) Teşekkürler

      Sil
  3. Süper harika her anina bayildim özellikle tirtil fikrini cok sevdim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım..Sen bir de çimleri uzayınca gör çok şirin bişi oluyor..bakalım ne zaman büyüyecek

      Sil