Atölye Bambini

Perşembe, Aralık 19, 2013

Hastalık ve biz..Doğal bağışıklık güçlendiriciler.

Derinim canımın içi 2 gündür  enfeksiyon geçiriyor sanıyorum.Çünkü doktora getirmiyoruz ..antibiyotik verip yolladığından evde kendi yöntemlerimizle üstesinden gelmeye çalışıyoruz.Dün gece biraz ateşlenir gibi oldun aslında uykudan uyandığın için ateşin biraz yükselmişti.Ancak biz ilk kez panik yaptık uzun zamndır ilk kez ateş düşürücü verdik..baban rahat uyur belki dedi,önceki gece de çok uyuyamamıştın.neyse soyduk yarı çıplak yattın burnun biraz tıkalı gibi bence yine de hafif atlatıyorsun..herkeste salgın var şu ara.Sana verdiğim doğal bağışıklık güçlendiricilerin etkisi büyük gibi geliyor bana...Onları paylaşayım bugün hem onlarla geçmişiniz ilerde okursun:)
1.İlki ıhlamur+kuşburnu : ek gıdaya geçtiğinden beri sana çay niyetine veririm sabahları şekersiz içersin.Alışmış olmana çok seviniyorum.
2.Ada çayı: Özellikle boğaz enfeksiyonuna öksürüğe karşı koruduğunu bildiğimden aralıklarla içiyorsun.Adam çayı dersin ismine de..bitki çaylarını içiyor olmana çok seviniyorum.başlarsa fazla vermiyordum şimdi içiriyorum sana.
3.Ekinezya : Komşuma doktoru immuzinc şurup vermiş bağışıklığı için bende nedir bu diye bakarken zaten doğal güçlendirici olarak bildiğim ekinezyayı gördüğümden bu yana sana da içiriyorum..zorlanmıyoruz Allahtan.Dün de hastalığını hafiflettiğini düşünüyorum.
4.Bal,zencefil,karabiber : Bu karışım favorilerimden ancak sen hiç sevmiyorsun..sana şurup içirmek de eziyet olduğundan her yolu deneyen biz.Bin taklalarla yediriyoruz..önceden kaşığa koyar üzerine bir parça çikolta koyardık..bugünde nutellaya bulayınca göremedin arada verdim işte..Aslında tatlı şu aralar pek tüketmemen gerek ürtikerlerini azdırıyor.MEcburen bal yedirebilmek adına yaptım.
5.Kefir:Kefirle ilgili söylenecek çok şey var ancak daha yeni keşfettik bizde.ancak sevdiremedim sana.içmiyorsun bazen süt diye kandırıp bisküvi ile yedirmeye uğraşıyorum.Alerjinin için probiyotik olduğundan çok önemsiyorum ama vazgeçmeyeceğim..umarım bu yazıyı okurken her gün bir bardak kefir hayatında vazgeçilmezin olur:)
6.Sarımsak soğan limon: maalesef bunları da sevmiyorsun.bence çorbalara filan koyuyorum.yeni bir tarif öğrendim.Aslında herkes için uygun ancak çocuklarda da bağışıklık güçlendirici imiş.yarın yapacağım ve sonra sana günde 1 çay kaşığı içireceğim.
    Yarım litre kaynatılmış ve soğutulmuş suyun içine, kabukları soyulmuş bir baş sarımsağı ve yarım limonun kabuğunu dilim dilim doğrayıp atın. Kavanozun kapağını kapatıp karanlık bır ortamda 4 gün bekletin. Alimünyum folyoyla sararak ışık almasını engelleyebilirsiniz… Sonra içinden posasını alın. Kışa girerken ya da kış aylarında bu doğal antibiyotiği yemeklerden önce 1 yemek kaşığı tüketmenizi öneriyoruz. Dışarıdan gelen mikrop ve virüslere karşı çok etkilidir. Hiç bir yan etkisi de yoktur. 

Ancak çocuklara 1 çay kaşığı günde 2 kez verilebilirmiş.Birde dün ki programda 1 gece öncesinden yarım limonu sirkede bekletin denmişti..nedeni bilmiyorum ben öyle deneyeceğim..mikroplardan arındırmak amaçtır sanırım :S 

Neyse bebeğim sarımsak sevmem ben çok acı demekten ne zaman vazgeçersin bilemiyorum.Ama az sonra çorba içireceğim sana ve içine sarımsak doğrayacağım ancak o şekilde yedirebilirm:)

Bu resim de dünden kalma..Body nin üzerindeki Elmanın pullarının güneş ışığında kalorifere yansımasıyla eğlendik..keşfettik.mutlu olduk..sen gülünce dünyalar benim oluyor canım ya..Hastalığında da yaşamıyor gibi oluyorum dünya duruyor sanki...Seni çok seviyorum canım pıtırcığım benim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder